20 June 2019, 16:06

Український культурний фонд у відповідності до Стратегії запланував у 2019 році реалізацію восьми конкурсних програм. На початку року стартувало шість програм з оголошення конкурсного відбору, ще дві програми перебувають на стадії розробки – «Розбудова зв’язків – мережування», «Промоція культури та місцевий розвиток».

УКФ провів стратегічну сесію з представниками фахової спільноти різних креативних секторів для того, щоб програма, з урахуванням потреб культурного середовища, створила нові можливі для мережування у сфері української культури. До учасників обговорення долучилися: Ярослав Петраков, генеральний директор Директорату стратегічного планування та європейської інтеграції Міністерства культури України, Влад Троїцький, режисер, засновник і керівник ЦСМ «Дах», президент Міжнародного мультидисциплінарного фестивалю ГОГОЛЬFEST, Ярослав Белінський, засновник Асоціації Design4Ukraine, Антон Овчінніков, президент асоціації «Платформа сучасного танцю», Андрій Палатний, проектний менеджер ЦСМ «Дах», театральний куратор фестивалю ГОГОЛЬFEST, Богдан Струтинський, голова Національної спілки театральних діячів України, Поліна Городиська, засновниця ГО «Український літературний центр».

Учасники сесії обговорили причини, що ускладнюють створення професійних мереж, висловили пропозиції та поради з розширення концепції та покращення механіки реалізації програми «Розбудова зв’язків – мережування». 

Зокрема, Влад Троїцький відзначив, що «немає менеджерських кадрів, які могли б формувати мережі в Україні. Освіта має відбуватися «в полі», на практиці». На думку Поліни Городиської «необхідно допрацювати програми УКФ, щоб конкурс відбувався за концепціями, а не формальними ознаками». Ярослав Петраков акцентував увагу на тому, що «потрібно працювати з авдиторією, бо вона абсолютно не підготовлена. 50% українців не споживають навіть безкоштовні послуги». Андрій Палатний поділився досвідом ГОГОЛЬFEST, який є членом двох міжнародних професійних мереж: «Долучитись до міжнародної мережі не є проблемою, головне – її якість. Є реальні мережі, які мають вплив і здійснюють проекти, а є «мертві» мережі. В Україні багатьом організаторам фестивалів не вистачає фінансів для підтримки людських ресурсів. Це значно стримує розвиток фестивальної сфери».

За підсумками стратегічної сесії було визначено перелік першочергових завдань програми «Розбудова зв’язків – мережування», сформовано її мету та довгострокові результати, репрезентовано структуру програми з ЛОТами.  

Український культурний фонд планує у серпні цього року представити увазі спільноти нову програму та оголосити конкурсний відбір проектів.   


Для того, аби програма стала ефективним інструментом та була максимально націленою на аудиторію, запрошуємо представників різних секторів культури відповісти на питання анкети: http://bit.ly/2FfXdOL

Категорія: Статті